Tuesday, February 10, 2009

Episod Pasca - 1

Tudung periuk…tudung periukkk…pandai menyanyi

aaa…kalau korang nak tau..inilah lagu yg opah aku dok nyanyi kat aku masa kecik2x dulu…sambil buaikan aku…ni diceritakan kat aku bila dah besar laa..of coz aku tak hengat apa yg aku lalui masa kecik2x dulu kan…maybe naluri muzik itu sudah tersemat (bukan cemat…comat pun bukan) sejak dari bayi lagi..pernah opah aku kata…masa umoq setahun lebih…kadangkalaa aku terikut-ikut untuk membunyikan melodi lagu tudung periuk tu…dan kadangkala aku membunyikan sendiri melodi lagu tersebut sesuka hati aku..pada bila2x masa…
Aku tak bleh laa nak recall semua peristiwa yg aku lalui masa kecik dulu tapi yang aku ingat masa jaman sekolah rendah…masa tu bapak aku..jadi cikgu muzik (siap dapat gitar gomen free satu..wakkaka ade lagi kat kampong)…so..aku semakin membuak-buak laa untuk mendalami lagi bidang ni..masa tu dalam darjah 1 ke 2 kot..
Recorder (bukan alat perakam) dan jugek keyboard yang pakai tiup-tiup ala-ala accordion tu laa yg menjadi mainan aku bila bapaak aku balik sekolah…dok tekan sana sini..tiup sana sini..sampai kene marah..wakkaakak…namun aku tak berputus asa…
Masa aku darjah 5 kot…aku curik2x amik buku2x muzik bapak aku…cuba belajar…tapi tak paham2x…sampailaa pada suatu hari ..aku kantoi sama bapak aku…
Opsss! I did it again! Bapak aku pun terpaksa mengajor aku yg bengap ni..tentang asas2x muzik…
So…lepas Penilaian Darjah 5 dpt good result…aku dapat laa hadiah keyboard Yamaha PSR 100 (sampai sekarang ada lagi keyboard ni) huhuh…and lagu pertama yang aku dapat main adalah lagu…ahahah..korang jangan gelak eh..lagunyaa adalah Abang Beca
Hehehehehhehe…nanti aku sambung episode yang seterusnya…

No comments:

Post a Comment